MÓZG AKTYWACJA | 4 substancje, które poprawiają wydajność pracy mózgu
129
single,single-post,postid-129,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

4 substancje, które poprawiają wydajność pracy mózgu

20 lut 4 substancje, które poprawiają wydajność pracy mózgu

Czy wiedziałeś o tym, że w poprawie wydajności pracy mózgu pomocne są pewne cztery substancje? Są to neuroprzekaźniki produkowane w naszym mózgu. Ich funkcja jest o wiele bardziej złożona niż tylko oddziaływanie na pamięć. Najnowsze badania naukowe wskazują jednak, że mają one ogromny wpływ na to, w jaki sposób zapamiętujemy oraz co pamiętamy. 

Zdaniem niektórych naukowców na produkcję tych substancji ma wpływ to, co jemy.
Teraz masz okazję je poznać i dowiedzieć się, co można zrobić, aby utrzymać ich optymalny poziom w organizmie.
Pierwsza to acetylocholina. Jest bardzo ważna dla wykorzystywania zapamiętanych informacji. Wspomaga działanie pamięci sensorycznej, która zapisuje informacje płynące z naszych zmysłów. Jedz orzeszki ziemne, orzechy, drożdże i cytrusy, a nie zabraknie Ci acetylocholiny!

Druga substancja to serotonina. Wpływa na pamięć wizualną i czas reakcji, poprawia nastrój, dzięki czemu stymuluje także lepszy zapis informacji w pamięci. Do jej produkcji przyczynia się jedzenie orzeszków ziemnych, orzechów włoskich, roślin strączkowych oraz picie tranu. 

Trzecia – dopamina, wpływa na pamięć roboczą, która korzysta ze świeżych informacji i wspomaga tworzenie pamięci trwałej. Oddziałuje na nastrój i poziom agresji. Produkcję dopaminy wspomaga jedzenie orzechów oraz produktów pełnoziarnistych. 

Czwarta GABA (kwas gamma-aminomasłowy) jest istotna dla pamięci werbalnej i wspomaga produkcję endorfin. W podniesieniu jej poziomu pomagają banany, płatki owsiane, ryż oraz rośliny strączkowe. 



1Komentarz

Dodaj komentarz