MÓZG AKTYWACJA | Tydzień Mózgu: 9 sposobów na zdrowy sen
123
single,single-post,postid-123,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Tydzień Mózgu: 9 sposobów na zdrowy sen

14 Mar Tydzień Mózgu: 9 sposobów na zdrowy sen

Śpimy po to, aby dobrze funkcjonować w ciągu dnia. Intensywne życie sprawia, że potrzebujemy więcej snu. Dziś na fascynującym wykładzie z cyklu Tydzień Mózgu dowiedziałam się, że nasz mózg wyrównuje niedobór snu nie poprzez wydłużenie czasu spania, ale zwiększając jego jakość. Jednym słowem – sen po nieprzespanej nocy jest głębszy i wcale nie musi być dłuższy.

Aby uniknąć bezsenności i każdej nocy cieszyć się zdrowym snem, należy z pewnością się o niego zatroszczyć. Dziś podzielę się z Wami kilkoma zasadami higieny snu według Hauri’ego, które stosuje się w Poradni Leczenia Zaburzeń Snu na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Poznajcie więc 9 sposobów na zdrowy sen!

1. Krócej leż w łóżku

2. Nigdy nie staraj się zasnąć na siłę

3. Usuń zegary z sypialni

4. Uprawiaj ćwiczenia fizyczne późnym popołudniem lub wczesnym wieczorem

5. Unikaj kawy, alkoholu, nikotyny

6. Regularnie kładź się i wstawaj z łóżka

7. Zjedz lekki posiłek przed pójściem do łóżka (kanapka z serem, szklanka ciepłego mleka)

8. Kontroluj drzemkę w ciągu dnia

9. Stosuj rozważnie leki nasenne


Nie wiem jak u Was, ale na moim zegarku jest już późno i mój mózg podpowiada mi –  idź już spać :-)   
Brak komentarzy

Dodaj komentarz