MÓZG AKTYWACJA | 5 sposobów na wiosenny trening umysłu!
119
single,single-post,postid-119,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

5 sposobów na wiosenny trening umysłu!

22 kwi 5 sposobów na wiosenny trening umysłu!

Skorzystaj z kilku praktycznych wskazówek i po długiej zimie obudź swój umysł do życia!
1. Rezygnuj z dróg na skróty i nie korzystaj z GPS-a! Badania wykazały, że osoby często korzystające z nawigacji przestały tworzyć w głowach mapy przestrzeni, co powoduje zanik neuronów w obszarze mózgu o nazwie hipokamp, który odpowiedzialny jest m.in. za orientację przestrzenną.
2. Myśl kreatywnie i wykorzystuj swoją wiedzę w zupełnie nowych dziedzinach!
3. Stawiaj sobie nowe wyzwania poznawcze i rozwiązuj coraz trudniejsze zdania! Badania naukowców z Mind Research Network wykazały, że poznawcze łamigłówki (np. gra w Tetris) zwiększają liczbę szarych komórek i korzystnie wpływają na procesy poznawcze.
4. Uzależnij się od nowej wiedzy! Chęć odkrywania nowego wiąże się z odpowiednio wysokim poziomem dopaminy, która znana jest również z tego, że uczestniczy w stymulacji wzrostu nowych komórek nerwowych w mózgu.  
5. Poznawaj nowych ludzi! Zawieranie nowych znajomości szczególnie stymuluje rozwój sfery poznawczej. Przewidywalności i rutyna zabijają twórczy potencjał, dlatego im więcej w naszym dniu nowych sytuacji i kontaktów z różnymi osobami, tym lepiej dla naszego umysłu. 
Brak komentarzy

Dodaj komentarz