MÓZG AKTYWACJA | Relaks dla mózgu
452
single,single-post,postid-452,single-format-video,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Relaks dla mózgu

06 wrz Relaks dla mózgu

Na warszawskim Wilanowie znajduje się niezwykłe miejsce, które jest bardzo przyjazne mózgowi! Jest to Aura Spokoju – ośrodek floatingu, w którym można oderwać się od zgiełku i zregenerować swoje ciało – a przede wszystkim mózg!

 

 

IMG_6105

 

Od dawna jestem wielką fanką floatingu, czyli dryfowania na wodzie w dźwiękoszczelnej kapsule bądź kabinie. Takie sesje pomagają mi prawdziwie wypocząć, odzyskać energię i dobry nastrój. I co najważniejsze w mojej pracy – dzięki takim szybkim odprężającym sesjom mój mózg efektywniej pracuje, dzięki czemu mam więcej nowych pomysłów! Z tego właśnie względu odwiedziłam Aurę Spokoju w Warszawie i nagrywałam tutaj kolejny odcinek do programu Mózg: Aktywacja!

 

IMG_6138

Teraz zdecydowałam się pokazać wam moją ulubioną metodę szybkiego i bardzo skutecznego relaksu!

Jak szybko zrelaksować mózg?

Mózg nieustannie przetwarza docierające do niego informacje – wzrokowe, słuchowe, czuciowe czy poznawcze.

Sesja, jaką można odbyć w ośrodkach tego typu co Aura Spokoju, przebiega w dźwiękoszczelnej kabinie do floatingu i polega na ograniczeniu ok. 90% bodźców, jakie dochodzą do mózgu ze świata zewnętrznego (jest to tzw. terapia R.E.S.T). Oznacza to, że twój mózg na czas sesji relaksacyjnej nie odbiera bodźców wzrokowych ani słuchowych – dzięki czemu niezwykle intensywnie wypoczywa. Dryfowanie na wodzie (floating), która ma temperaturę ciała, pozwala dodatkowo uwolnić mózg od przetwarzania informacji czuciowych – o temperaturze i stanie napięcia mięśni – co dodatkowo pogłębia wypoczynek i sprawia, że osiągasz najgłębszy relaks na Ziemi!

IMG_6142

Floating w połączeniu z terapią R.E.S.T stwarza też doskonałe warunki do tego, aby uwolnić mózg od myśli i dać mu odpocząć. 

IMG_6201

Badania nad floatingiem połączonym z deprywacją bodźców wykazały, że jest to najlepsza metoda, aby dać mózgowi wytchnienie od codziennej wytężonej pracy. Do ogromnych zalet floatingu należy również to, że jego dobroczynne działanie pogłębia się po zakończeniu seansu, a jedna godzina sesji odpowiada 4 godzinom snu.

 

IMG_6249

Zapewniam was, że seans sprawi wam tyle przyjemności, co naszej koleżance Kindze :-) (na zdjęciu).

Korzyści dla mózgu, jakie płyną z floatingu to przede wszystkim:

– poprawa nastroju i obniżenie lęku

– aktywacja poznawcza w obszarze koncentracji i uczenia się

– synchronizacja półkul mózgowych co sprzyja twórczemu myśleniu

Floating to bardzo przyjemny stan, który polega na unoszeniu ciała na wodzie. A gdy dodamy do tego jeszcze terapię R.E.S.T to osiągniemy kosmiczny relaks dla mózgu!

 

1Komentarz
  • Will
    Opublikowany o 21:03, 21 września Odpowiedz

    It’s the best time to make some plans for the future and it
    is time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish
    to suggest you some interesting things or tips. Maybe you could write next articles referring to this article.
    I desire to read more things about it! http://bing.net

Dodaj komentarz