MÓZG AKTYWACJA | Mózg odporny na stres – zapanuj nad emocjonalną reakcją na stres wykorzystując naturalne właściwości mózgu.
845
single,single-post,postid-845,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Mózg odporny na stres – zapanuj nad emocjonalną reakcją na stres wykorzystując naturalne właściwości mózgu.

Mozg odporny na stres

05 cze Mózg odporny na stres – zapanuj nad emocjonalną reakcją na stres wykorzystując naturalne właściwości mózgu.

Dziś trafia do księgarń książka Melanie Greenberg pt. Mózg odporny na stres wydawnictwa Rebis, którą gorąco wam polecam! Autorka proponuje unikalny program oparty na najnowszych badaniach z zakresu działania mózgu, stresu i emocji, który pozwoli ci opanować stres.

Reakcja stresowa powstała w naszych organizmach po to, aby zwiększyć efektywność działania. Stres jest więc nieodzownym elementem życia. Często jednak zdarza się, że stres blokuje, przytłacza, wpędza w negatywne schematy myślenia, które utrzymują się przez dłuższy czas i zaburzają normalne funkcjonowanie.

Dlatego tak ważne jest, aby jak najszybciej zahamować reakcję stresową i nie dopuścić do tego, aby się rozwinęła. Okazuje się, że można wyćwiczyć mózg, aby nie dopuszczał do rozwinięcia stresu.

Strukturą mózgu odpowiedzialną za powstawanie reakcji stresowej jest ciało migdałowate. Jest to struktura parzysta, znajdująca się po obu stronach głowy, tuż nad uszami. Doświadczanie przykrości, trudność w opanowaniu nieprzyjemnego odczucia stresu, rozpamiętywanie różnych nieprzyjemnych rzeczy, wiąże się z aktywnością właśnie tej struktury. Umiejętność radzenia sobie ze stresem, to właśnie umiejętność opanowywania ciała migdałowatego i niedopuszczania do nadmiernej aktywności w tej strukturze.

Kluczowe w panowaniu nad stresem jest wzmacnianie kory przedczołowej – struktury znajdującej się z przodu głowy, tuż nad czołem. Korę przedczołową nazywa się też dyrektorem generalnym mózgu ze względu na to, że jej aktywność związana jest z utrzymaniem koncentracji na wykonywanym działaniu, planowaniem, wnikliwą oceną sytuacji, a także, z trzymaniem emocji na wodzy. Silna kora przedczołowa jest w stanie zapanować nad reakcją stresową ciała migdałowatego, dlatego tak ważne jest to, aby ją wzmacniać.

Melanie Greenberg, autorka książki Mózg odporny na stres, podaje jasne wskazówki i ćwiczenia, jak można uspokoić działanie ciała migdałowatego, aby osłabić reakcję na stres oraz jak wzmocnić korę przedczołową, by nie dopuszczała do rozwoju przykrych odczuć wynikających ze stresu.

Stres wcale nie musi ogarniać ciebie ani nie musi przejmować panowania nad twoim zachowaniem. Można kontrolować emocjonalną reakcję na stres, a najnowsza książka Melanie Greenberg, pokaże ci jak w prosty i przyjemny sposób, można wzmocnić swój mózg, aby panował nad stresem w każdej sytuacji.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz