Na zdrowie!

Na zdrowie!

NA ZDROWIE! JAK TRZEŹWIAŁAM W KULTURZE PICIA 

Holly Whitaker pragnie zmienić sposób, w jaki kobiety, myślą o alkoholu i po niego sięgają. W książce Na zdrowie! Jak trzeźwiałam w kulturze picia, bada współczesną kulturę spożywania alkoholu i stara się dać kobietom przewodnik krok po kroku, jak skutecznie zwalczyć nałóg. Jest to pierwsza tego typu publikacja, która w wyzwalaniu się z nałogu koncentruje się przede wszystkim na kobiecości.

Kiedy Whitaker rozpoczęła swoją własną podróż do trzeźwości w 2012 r., uświadomiła sobie, że dostępne metody w większości są zbyt restrykcyjne i ograniczone, patriarchalne, antyfeministyczne i MAŁO SKUTECZNE DLA KOBIET! Są również bardzo ograniczające społecznie, wymagają izolacji społecznej, gdyż żyjemy w świecie, w którym alkohol odgrywa kluczową rolę w różnych działaniach społecznych, spotkaniach towarzyskich, rodzinnych.

Gdy lekarz powiedział Whitaker, że jedynym sposobem na walkę z uzależnieniem jest mityng AA uświadomiła sobie jak bardzo jest w życiowej kropce. Odkryła wówczas, że nie ma żadnych wzorów do naśladowania, ścieżek, które uwzględnią jej kobiecą naturę.

Książka Na zdrowie! Jak trzeźwiałam w kulturze picia została napisana w wyniku doświadczenia poszukiwania własnej ścieżki walki z nałogiem. Celem autorki jest pokazanie, że są też skoncentrowane na kobiecości metody. Czasami wystarczy praca nad zmianą podejścia czy relacji do alkoholu a nie całkowitego pozbycia się go z domu czy nieuczestniczenia w żadnych spotkaniach, na których ludzie piją alkohol.

Zdaniem autorki kobiety, które chcą rzucić picie lub zmienić swój stosunek do alkoholu, powinny na początek wykonać kilka prostych kroków.

  1. Zmiana sposobu myślenia – „Myśli stają się rzeczami, więc jeśli chcemy zmienić nasze życie, musimy zagłębić się w nasze myśli i zrozumieć, czym one są, pracować z nimi i je zmieniać” – mówi Whitaker.
  2. Odkrycie powodu przez który pijemy – „W pierwszej kolejności musimy popracować nad powodami, dla których pijemy. Wszystkie inne rzeczy istnieją poza nami”.
  3. Przerwanie cyklu uzależnienia „co oznacza radzenie sobie z bardzo realnymi rzeczami, takimi jak pragnienie napicia się alkoholu o 17:00”.
  4. Praktykowanie abstynencji lub ćwiczenie zmiany naszego związku z alkoholem – “jest to mniej ograniczające ponieważ stoi w przeciwieństwie do czarno-białego systemu przekonań, że musimy natychmiast usunąć alkohol i nawet nie patrzeć w jego stronę”.

Whitaker dodaje, że ważnymi elementami, bez których nie nastąpiłoby uzdrowienie, były przebaczenie oraz praktyka życzliwości. Autorka dodaje, że trzeba również pamiętać o tym, że każdy, kto kiedykolwiek zrobił coś wielkiego, wiele, wiele razy poniósł porażkę. I dokładnie tak samo jest podczas procesu wydobywania się z nałogu czy zmiany swojego podejścia do alkoholu.

 

Copyright 2021 Mózg Aktywacja